| Forfatter |
Emne  |
|
|
Limnoan
Biolog

6092 Innlegg
|
Skrevet - 17/07/2011 : 18:13:34
|
Jeg prøvde å logge meg på i plantedelen med passordet fra småkryp. Passordet kom opp når jeg skrev inn brukernavnet, men ble ikke godkjent.
Må en registrer seg separat i hvert register?
Jeg spør her siden det ser ut til at teknisk på Artsobservasjoner har tatt sommeren...
AA
|
|
|
kirsitn
Aktiv deltaker

576 Posts |
Skrevet - 17/07/2011 : 21:26:57
|
| Ja, jeg tror man må det. Mener i hvert fall å huske at jeg måtte registrere meg på nytt da jeg skulle legge inn en plante i fjor. |
 |
|
|
Limnoan
Biolog

6092 Posts |
Skrevet - 18/07/2011 : 10:07:40
|
Nå slapp jeg inn, men sliter med å legge inn bilder
Hvordan komme fra en post til den neste etter å ha lagt inn bilder? Ser ingen logisk vei ut fra bildeinnlegging og tilbake til rapporten?
I dag gikk det i svart etter to innlegg. Synes grensesnittet er håpløst, og undres hvorfor jeg gidder å publisere
AA |
 |
|
|
Fotoboksen
ONPKN

1619 Posts |
Skrevet - 18/07/2011 : 16:40:06
|
Jeg jobber tungt der inne jeg også, men slik gjør i hvert fall jeg dette med bilder.
Etter å ha rapportert småkrypene klikker jeg på "vis funn", så "andre innstillinger" hvor jeg krysser av for egne observasjoner og til slutt velger jeg "administrere funn".. og velger arten jeg skal laste opp bilde av. Deretter gjentar jeg hele prosessen til bilder av alle artene er lastet opp.
Ville være takknemlig dersom noen kan forklare en enklere måte å gjøre dette på!
Inger Johanne |
Redigert av - Fotoboksen den 18/07/2011 16:41:39 |
 |
|
|
beritny
Aktiv deltaker

3607 Posts |
Skrevet - 18/07/2011 : 23:04:59
|
Jeg synes småkryp går rimelig greit, men verre med vekster. Registrerer først alle funn og går så inn på - vis funn - egne observasjoner - administrere funn. Legger inn bilder og oppdaterer info. Men må på vekster lukke gjeldende fane for å komme videre til neste registrering. Det som jeg også sliter med på på vekster, er hvis jeg må flytte fra en lokalitet til en annen. Da står jeg ofte med mange lokaliteter med samme navn. På småkryp kommer det opp en dialogboks med lokaliteter, og det fungerer greit. Skulle ønske det var samme system på vekster. Berit |
 |
|
|
Buggie
Biolog/Moderator

1462 Posts |
Skrevet - 22/07/2011 : 08:28:13
|
I den neste versjonen av artsobservasjoner så vil det bli felles pålogging til alle modulene. Når neste versjon er klar vet jeg ikke, men i følge planen skal det skje en gang i høst.
Morten "Buggie" Stærkeby
|
 |
|
| |
Emne  |
|