Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Diskusjoner og meddelelser
 Diskusjon
 Lavkarbo er uanstendig!
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

klaush
Biolog

8160 Innlegg

Skrevet - 01/02/2012 :  10:51:49  Vis profil  Besøk klaushs hjemmeside Send klaush a Private Message  Svar med kopi av melding
Kloke ord fra Kaare R. Norum: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Lavkarbo-er-uanstendig-6753310.html

Dette står i kontrast til Dagbladets mange oppslag med KRIGSTYPER: Slik blir DIN lavkarbodiett!

Redigert av - klaush den 01/02/2012 10:53:36

Siri K
Aktiv deltaker

3653 Posts

Skrevet - 02/02/2012 :  22:21:10  Vis profil Send Siri K a Private Message  Svar med kopi av melding
Lavkarbo er en dille som snart er på vei ut. Ikke noe å bry seg om, etter min mening.
Gå til toppen av siden

klaush
Biolog

8160 Posts

Skrevet - 03/02/2012 :  09:31:18  Vis profil  Besøk klaushs hjemmeside Send klaush a Private Message  Svar med kopi av melding
Spis variert, det lærte jeg på skolen!
Gå til toppen av siden

Siri K
Aktiv deltaker

3653 Posts

Skrevet - 03/02/2012 :  15:07:50  Vis profil Send Siri K a Private Message  Svar med kopi av melding
Innertier!
Gå til toppen av siden

amdb73
Aktiv deltaker

2608 Posts

Skrevet - 03/02/2012 :  15:25:41  Vis profil  Klikk for å se amdb73's MSN Messenger adresse Send amdb73 a Private Message  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Siri K

Lavkarbo er en dille som snart er på vei ut. Ikke noe å bry seg om, etter min mening.

Jeg syns det er skremmende, at den generelle befolkning ikke er mere belært, enn at de sluker lavkarbodietten! Derfor syns jeg det er noe å bry seg om!

Ellers støtter jeg Klaus, Kaare og Siri sine ord fullt ut!

mvh Alf Marius
Gå til toppen av siden

Pøbelfrø
Biolog

67 Posts

Skrevet - 30/03/2012 :  22:22:54  Vis profil Send Pøbelfrø a Private Message  Svar med kopi av melding
Er det ikke noen biologer som spiser steinalderkost? Det er jo også lavkarbo.

Det samme gjelder Fedon Lindberg-kost, som blir anbefalt til endel diabetikere nå (fra kostveiledere ansatt på sykehus). Kan også være greit for slektninger av diabetikere å følge dette, forebyggende. Samt personer som har hatt svangerskapsdiabetes. Hvetemel sender blodsukkeret høyere enn rent sukker, så "vanlig" kosthold er ikke lenger så egnet for disse gruppene (som inneholder en god andel av befolkningen, faktisk).

Jeg skjønner ikke at noen tar kostholdsråd fra VG og Dagbladet, det regner jeg som ren gambling. Men "drikking av baconfett" tror jeg er et rent tabloid fenomen, det går ikke an engang. Bare tull.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,06 sekunder. Snitz Forums 2000