Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om sopp
 Metatrichia floriformis og M. vesparia
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

PerV
Aktiv deltaker

1509 Innlegg

Skrevet - 07/05/2012 :  21:58:50  Vis profil  Besøk PerVs hjemmeside Send PerV a Private Message  Svar med kopi av melding
Var en snartur på et hestebeite sammen med Alf Marius i går kveld. Vi gikk og småprata og fant litt av hver, som jeg kommer tilbake til Jeg sa til Alf Marius at nå har jeg lyst til å finne en bukettklubbe og hadde ikke gått mange metrene så lyste den rødt i mot meg Vi tok bilder og belegg. Når jeg kom hjem tenkte jeg på det jeg har lest mange ganger her på foraet, sjekk for å være 100% sikker!! Jeg la en prøve under mikroskopet og så raskt tornet capillitium som er kjennetegnet på bukettklubben, men det var en annen type capillitium i preparatet i tillegg! Etter nærmere undersøkelser av belegg, i mikroskop og på nett har jeg kommet fram til at det sammen med Metatrichia vesparia også vokste M. floriformis. Som er en ny art for meg. Vil gjerne ha en conf.

M. vesparia:

(Klikk for å se et større bilde)

M. floriformis

(Alf Marius har tatt noen av bildene).

Redigert av - PerV den 07/05/2012 22:27:56

Eddi
Biolog

609 Posts

Skrevet - 07/05/2012 :  22:28:08  Vis profil Send Eddi a Private Message  Svar med kopi av melding
Det har du helt rett i. Og M. floriformis er slett ikke vanlig!
Gå til toppen av siden

PerV
Aktiv deltaker

1509 Posts

Skrevet - 07/05/2012 :  22:57:52  Vis profil  Besøk PerVs hjemmeside Send PerV a Private Message  Svar med kopi av melding
Takk for conf Og ikke vanlig
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,2 sekunder. Snitz Forums 2000