Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om planter
 Plantetype og mulig stell?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Håvard L
Aktiv deltaker

257 Innlegg

Skrevet - 25/05/2012 :  09:35:51  Vis profil Send Håvard L a Private Message  Svar med kopi av melding
En fyr arvet en plante etter sin avdøde mormor og lurer på hva slags plante den er og hvordan den må stelles for å overleve. Noen ideer?

Jeg gjetter at vanning et par ganger i uka er en god start ...

(Klikk for å se et større bilde)

trondsto
Aktiv deltaker

487 Posts

Skrevet - 25/05/2012 :  09:48:33  Vis profil Send trondsto a Private Message  Svar med kopi av melding
Stell av potteplanter er visst ikke min sterke side, det har jeg erfart. Men er ikke dette en ildtopp Kalanchoe?
Gå til toppen av siden

amdb73
Aktiv deltaker

2521 Posts

Skrevet - 25/05/2012 :  09:49:48  Vis profil  Klikk for å se amdb73's MSN Messenger adresse Send amdb73 a Private Message  Svar med kopi av melding
Denne ser sukkulent ut. Hvis den er det, tåler de relativt tørke. Da bør den antageligvis ikke vannes så ofte.

mvh Alf Marius
Gå til toppen av siden

Bjørg Bratland
Aktiv deltaker

54 Posts

Skrevet - 25/05/2012 :  09:50:13  Vis profil Send Bjørg Bratland a Private Message  Svar med kopi av melding
Det tror jeg også. Kan stå ute om sommeren, vannes når den er tørr!
Gå til toppen av siden

Håvard L
Aktiv deltaker

257 Posts

Skrevet - 25/05/2012 :  10:09:04  Vis profil Send Håvard L a Private Message  Svar med kopi av melding
http://houseplants.about.com/od/succulentsandcacti/p/Kalanchoe.htm

Kalanchoe blossfeldiana ser ut som noe i nærheten, ja. Det er visst store mengder varianter av denne, så det er sikkert vanskelig å komme noe nærmere.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,12 sekunder. Snitz Forums 2000