Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om dyr
 Kommamøll - Glyphipterix forsterella?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Fotoboksen
ONPKN

1637 Innlegg

Skrevet - 08/06/2012 :  18:22:04  Vis profil  Besøk Fotoboksens hjemmeside Send Fotoboksen a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om dette er kommamøllen Glyphipterix forsterella.
Prinsdal/Oslo 7 juni 2012.

Prinsdal/Oslo (Klikk for å se et større bilde)

Inger Johanne

topolino
Aktiv deltaker

792 Posts

Skrevet - 11/06/2012 :  23:31:28  Vis profil Send topolino a Private Message  Svar med kopi av melding
Etter å ha sett på dissa to sidene,syns nå jeg det ligner veldig på Glyphipterix forsterella.Den ene er svensk,og den andre er engelsk.
http://www2.nrm.se/en/svenska_fjarilar/g/glyphipterix_forsterella.html
http://www.ukmoths.org.uk/show.php?id=4736
Takk for at du får meg til å lære noe interessant!

Utvandra hortentott til Rubicone
Gå til toppen av siden

SveinB
Aktiv deltaker

574 Posts

Skrevet - 12/06/2012 :  07:53:18  Vis profil  Besøk SveinBs hjemmeside Send SveinB a Private Message  Svar med kopi av melding
Problemet med disse Glyphipterix-artene er at det er flere arter som likner hverandre veldig. G. forsterella skiller seg likevel litt fra de andre ved å ha en liten hvit/sølv-flekk i det mørke feltet i vingespissen. Din ser ut til å ha dennne hvite flekken, men om du har noen bilder fra siden der dette vises bedre så har du muligheten til å få artsbestemt denne 100% sikkert.
Gå til toppen av siden

Fotoboksen
ONPKN

1637 Posts

Skrevet - 12/06/2012 :  13:14:52  Vis profil  Besøk Fotoboksens hjemmeside Send Fotoboksen a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg har beklageligvis ikke noe bilde fra siden, men jeg er helt sikker på at den hadde en lys flekk i det mørke bak på vingen. Det var nettopp den flekken som fikk meg til å lande på G. forsterella. Dersom det er slik at bare G.foresterella har en slik flekk, er jeg 100% sikker.
Tusen takk til dere begge to.

Inger Johanne
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,19 sekunder. Snitz Forums 2000