Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om biologi generelt!
 Hvordan fant du spør en biolog?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 14

Admin
Forum Admin

139 Innlegg

Skrevet - 22/11/2004 :  11:10:10  Vis profil Send Admin a Private Message  Svar med kopi av melding
Det hadde vært spennende for oss i 'Spør en biolog' å få vite hvordan dere brukere fant oss? Mitt inntrykk er at vi i liten grad er lenket opp, men at dere finner oss ved å søke på et 'biologisk ord'. Stemmer det? - Eller er vi lenket opp uten at vi vet det og blir vi anbefalt av f.eks lærere?

Vi lurer også på hvem dere er. Er dere elever, biologistudenter, journalister, eller bare nysgjerrige?

Admin/Torborg

Bikira
Guest User

Skrevet - 22/11/2004 :  16:29:29 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg fant denne siden ved å søke etter tilpasninger i fjellet på google.

Gå til toppen av siden

Inger-Lise Østmoe
Guest User

Skrevet - 23/11/2004 :  15:34:38 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Og jeg fant fordi Admin. anbefalte siden! Og siden har jeg besøkt den nesten daglig! Det er så flott'atte!

Gå til toppen av siden

Rufus
Deltaker

5 Posts

Skrevet - 23/11/2004 :  19:30:29  Vis profil Send Rufus a Private Message  Svar med kopi av melding
Vi ble anbefalt å ta en titt på siden av biologilæreren vår.

Gå til toppen av siden

Ulf
Guest User

Skrevet - 24/11/2004 :  16:39:11 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg søkte på "Entomologi" på Google, og filtrerte på norske sider, og da kom dere opp som første treff.

Gå til toppen av siden

Ulf
Guest User

Skrevet - 24/11/2004 :  16:43:51 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Gjest
Ulf[/i]

Jeg søkte på "Entomologi" på Google, og filtrerte på norske sider, og da kom dere opp som første treff.

Det var selvsagt helt feil. Det var www.entomologi.no som var første treff, og det jeg skulle si var at dere ble anbefalt av www.entomologi.no :)

Gå til toppen av siden

Nora
Guest User

Skrevet - 24/11/2004 :  20:47:30 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg tar 3BI og ble anbefalt siden av læreren min... Knall bra side!!!

Gå til toppen av siden

Oslogutt86
Aktiv deltaker

10 Posts

Skrevet - 15/12/2004 :  21:24:10  Vis profil Send Oslogutt86 a Private Message  Svar med kopi av melding
...og jeg søkte på ordet "dihybrid" på google, så kom denne siden...
Gå til toppen av siden

Monomorium pharaonis
Guest User

Skrevet - 31/12/2004 :  23:43:15 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Hallo. Denne siden fant jeg, ved å søke på startsiden.no. Dette er en side jeg skal se mer på. Lærerikt. Jeg er bare en vanlig nysjerrig mann fra Skien.Fabrikk arb. Med to undrende gutter. Jeg kan ikke svare på alt det de spør om. Men jeg vil finne det ut. På nett.

Gå til toppen av siden

kristvi
Aktiv deltaker

399 Posts

Skrevet - 11/02/2005 :  12:23:38  Vis profil  Besøk kristvis hjemmeside Send kristvi a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg fant siden fordi jeg gikk inn på hovedsiden til entomologisk forening, etter at jeg meldte meg inn i foreningen. Jeg er hobbybotaniker, og syns det også er spennende å lete etter planter, biller og sommerfugler med tanke på fotografering.
Kristin
Gå til toppen av siden

MonaO
Guest User

Skrevet - 15/02/2005 :  00:08:45 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding

Tips på http://www.hagegal.info

Som forøvrig var et bra tips - flott forum dette

Gå til toppen av siden

Bare meg
Guest User

Skrevet - 24/02/2005 :  20:40:31 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Søkte på "hvite blodlegemer" på google.. Google finner det meste.

Gå til toppen av siden

klaush
Biolog

9499 Posts

Skrevet - 25/02/2005 :  09:30:21  Vis profil  Besøk klaushs hjemmeside Send klaush a Private Message  Svar med kopi av melding
Bare meg,

Ja, du fant hvite blodlegemer, men si meg hva har dette med "hvordan fant du Spør en biolog"?

Bare deg
Gå til toppen av siden

Torborg
Biolog/Admin

2145 Posts

Skrevet - 01/03/2005 :  10:46:10  Vis profil Send Torborg a Private Message  Svar med kopi av melding
Med teskje: Søker på hvite blodlegemer, fant spørsmål om hvite blodlegemer på spør en biolog
Gå til toppen av siden

meg
Guest User

Skrevet - 04/03/2005 :  11:30:53 Send Gjest a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg fant denne siden når jeg søkte på internett angående økologi, med oppgaver om abiotiske faktorer, økosystem osv. Søkte på alt som hadde med dette å gjøre og fant denne siden i en av alle treffene.

Det er kjempeflott at dere kan svare på alle disse spørsmålene vi ikke finner svart på! (det er ikke alltid like lett å finne akkurat det svar en trenger på det en lurer på når en søker på internett) TAKK!

Gå til toppen av siden

janw
Biolog

10582 Posts

Skrevet - 06/03/2005 :  20:57:23  Vis profil Send janw a Private Message  Svar med kopi av melding
Apropos det du sier der sist, meg: det er lurt å ikke glemme at det finnes bøker og biblioteker. Standardkunnskap er ofte mye lettere å finne gode forklaringer på i bøker enn på internett. Internett er best på nyhetsstoff. Internett er et svært, svært hullete og tilfeldig kildemateriale, med bra ting og reint søppel i pen blanding. Ofte skyldes det at dere ikke finner svar på noe på internett, at det rett og slett ikke finnes på internett. For at noe skal finnes på internett, må noen ha lagt det ut der. Og da må noen ha hatt en grunn til å legge det ut.
Gå til toppen av siden

hilmar
Aktiv deltaker

27 Posts

Skrevet - 15/03/2005 :  23:47:13  Vis profil Send hilmar a Private Message  Svar med kopi av melding
Fant artikkel om Sanddøldalen på nettstedet sabima.no via Google (søk på "sanddøla"). Link videre til dette forumet derfra.
Gå til toppen av siden

Marie
Deltaker

3 Posts

Skrevet - 18/03/2005 :  08:52:36  Vis profil  Besøk Maries hjemmeside Send Marie a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei, Jeg fant denne siden via Klaus Høiland sin hjemmeside, helt tilfeldig egentlig. Har anbefalt den til mange. Kjempebra side!
Gå til toppen av siden

Ellis
Deltaker

7 Posts

Skrevet - 31/03/2005 :  22:17:40  Vis profil Send Ellis a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg hadde et prosjekt på skolen om enfrøete planter.. søkte på dette på www.sol.no og en link til siden deres dukket opp, noe jeg er veldig gla for, for her har jeg fått vite veldig mye nyttig :)
jeg er forresten elev, har 2 BI på skolen.
Gå til toppen av siden

janw
Biolog

10582 Posts

Skrevet - 01/04/2005 :  09:56:12  Vis profil Send janw a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei Ellis, ikke for å være pirkete, men det er likevel litt viktig: vær obs på at det riktige ordet er "enfrøbladete planter" (dvs. som produserer ett frøblad når de spirer) - hvis du tenker over ordet "enfrøet" litt nøye, så må jo det bety noe helt annet. OK? Bare sånn at vi passer på at vi virkelig sier det vi mener å si. Stå på!
Gå til toppen av siden

tellme
Deltaker

2 Posts

Skrevet - 01/04/2005 :  09:59:22  Vis profil Send tellme a Private Message  Svar med kopi av melding
fent den via google når jeg skulle ha om store hav dyp........ søkte på biolog og havnet hær...... interesang side!!!!!!!=)

Marion=P
Gå til toppen av siden
Side: av 14 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,19 sekunder. Snitz Forums 2000