Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om biologi generelt!
 Hvordan fant du spør en biolog?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 14

Kira
Aktiv deltaker

16 Posts

Skrevet - 01/02/2008 :  10:40:50  Vis profil Send Kira a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg er vidregående student og fant det via google, fordi jeg lurte på om biologi kunne være noe får meg..så jeg tror jeg bare søkte på biolog. :)

Siri
Gå til toppen av siden

Kennethn
Aktiv deltaker

270 Posts

Skrevet - 02/02/2008 :  12:44:17  Vis profil Send Kennethn a Private Message  Svar med kopi av melding
En kompis på biologistudet her på NTNU fortalte meg om dette stedet, han brukte det litt da han hadde biologi på VGS. For min egen del hadde jeg ikke biologi på VGS. Så kan vel hende det dukker opp noen spørsmål fra meg etterhvert!
Gå til toppen av siden

ZoN
Deltaker

4 Posts

Skrevet - 07/02/2008 :  21:27:30  Vis profil Send ZoN a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg fant dere for tre-fire dager siden.
Søkte på -kjønnsbundet arv- så kom dere først på lista (^^).
Og jeg er 3BIO elev :)

ZoN
Gå til toppen av siden

you
Aktiv deltaker

16 Posts

Skrevet - 19/02/2008 :  19:41:14  Vis profil Send you a Private Message  Svar med kopi av melding
Søkte på biologiske ord på google. Er biologistudent.
Gå til toppen av siden

Choco
Deltaker

3 Posts

Skrevet - 27/02/2008 :  22:20:34  Vis profil Send Choco a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg fant det ved en tilfeldighet. Søkte på noe jeg lurte på i forbindelse med en biologioppgave. Tror jeg fant forumet første gang i 2. klasse da jeg hadde 2BI, men har ikke registrert meg før nå (nå har jeg 3BI). Utrolig bra tiltak :) Ellers er jeg nysgjerrig på biologiske spørsmål også.
Gå til toppen av siden

avvey
Aktiv deltaker

12 Posts

Skrevet - 10/03/2008 :  20:23:55  Vis profil Send avvey a Private Message  Svar med kopi av melding
jeg fant siden når jeg drev med objektsamlingen min! setter stor pris på den!
Gå til toppen av siden

kikaro
Deltaker

7 Posts

Skrevet - 26/03/2008 :  21:21:16  Vis profil Send kikaro a Private Message  Svar med kopi av melding
jeg fant den på google når jeg søke rundt får å gjøre skole prosjektet
Gå til toppen av siden

Trebi
Deltaker

7 Posts

Skrevet - 09/04/2008 :  23:00:56  Vis profil Send Trebi a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei!Jeg fant dere ved å søke på biologiske ord

Trebi
Gå til toppen av siden

KidaBabe
Deltaker

5 Posts

Skrevet - 19/04/2008 :  13:53:39  Vis profil Send KidaBabe a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg søkte på google etter svar om min sykdom og da kom denne siden opp. håper at jeg kan få litt hjelp her.
Gå til toppen av siden

Senthu
Deltaker

1 Posts

Skrevet - 23/04/2008 :  20:23:24  Vis profil Send Senthu a Private Message  Svar med kopi av melding
hei..

jeg har et par spørsmåler da...

spørsmålene mine er :

1, hvordanblir DNA kopiert i cellen?
2, innen genetikk brukes ordene dominant, recessivt, homozygot, heterozygot? genotype og fenotype. forklar. hva disse ordene betyr?
3, nevn 2 egenskaper som er arvelige, 2som ikke er arvelige ( miljøbetinget) og 2 som er arvelig og miljøbestemt.
4, nevn 2 arvelige sykdommer og skriv litt om de?
5, per har en arvelig dominat sykdom (A) han er heterozygot for sykdommen. ( han er bærer av sykdommen) lise er frisk (a). sett opp et krysningsskjema. hvor stor er sjansen at barnet blir friskt

thushy.m
Gå til toppen av siden

jaktnerd
Deltaker

1 Posts

Skrevet - 26/04/2008 :  07:19:40  Vis profil Send jaktnerd a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei.Søkte på ordet "nisje" og fant denne siden.Fikk forståelse for ordet i økologi-sammenheng også:-) Hilsen høgskolestudent.

Nyskjerrig
Gå til toppen av siden

Kmooch
Aktiv deltaker

59 Posts

Skrevet - 27/04/2008 :  02:00:19  Vis profil  Besøk Kmoochs hjemmeside Send Kmooch a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg drev å lette etter et telefonnummer jeg kunne ringe angående noen spørsmål om søvn eller noe. Husker ikke helt hva jeg søkte på for å treffe på dere, men jeg har uansett fått svaret jeg lette etter
Gå til toppen av siden

TorbjornK
Biolog

428 Posts

Skrevet - 11/05/2008 :  17:49:14  Vis profil  Besøk TorbjornKs hjemmeside Send TorbjornK a Private Message  Svar med kopi av melding
Eg googla på botanikk forum eller noko sånt, og fekk då mellom anna opp treff på Spør om planter. Eg synest det er altfor få aktive forum som vi botanikarar kan nytte til å utveksle erfaringar, bilete, opplevingar osv., og synest Spør om planter utfyller ein del av dette behovet. Eg saknar nok likevel eit skikkeleg fullblods botanikarforum med aktive brukarar, det hadde vori noko

Torborg
Biolog/Admin

2145 Posts

Skrevet - 14/05/2008 :  09:56:31  Vis profil Send Torborg a Private Message  Svar med kopi av melding
Det skal det bli, Torbjørn
Gå til toppen av siden

slaha90
Deltaker

5 Posts

Skrevet - 18/05/2008 :  18:04:23  Vis profil Send slaha90 a Private Message  Svar med kopi av melding
Fikk vite siden av biologi lærern vår fra hb

M.S.Ahmad
Gå til toppen av siden

palla
Deltaker

4 Posts

Skrevet - 28/05/2008 :  20:12:39  Vis profil Send palla a Private Message  Svar med kopi av melding
fant den når jeg søkte om transport i planter og dyr i forbindelse med eksamen. fant svar på mye rart!
Gå til toppen av siden

myris
Deltaker

3 Posts

Skrevet - 05/08/2008 :  21:28:50  Vis profil Send myris a Private Message  Svar med kopi av melding
søkte etter entomologi....bamm, der fikk jeg den rett i explorer'n ;-)
er bare en selvstendig næringsdrivende. med interresse for flue fiske og alt som lever mellom himmel og jord.
jeg kan se en utslitt hunle( eller bie,veps) ligge ved vinduskarmen, jeg "plukker" den opp og gir den noe å drikke, som regel vann dah ;-) etter det , så zzummer de avgårde igjen... er dette normalt beteende av en 39 år gamal mann? :-D

har sett en del insekter oppover årene jeg skulle gjerne vist hva de hva, hette og gjorde for nytte/ unytte. men nå først fikk jeg se denne si'a på nætte, så nå er det vel mulig å vite hva osv... som man ser/ finner i norge :-)

Per :-)
Gå til toppen av siden

shonny
Aktiv deltaker

151 Posts

Skrevet - 07/08/2008 :  03:35:17  Vis profil Send shonny a Private Message  Svar med kopi av melding
Prøvde å finne svar på en artikkel i forskning.no på hva kvegmygg er. Fant svaret!
Er ellers godt interessert i biologi, og følger en flere vitenskapsblogger, bl. annet Pharyngula http://scienceblogs.com/pharyngula/ da jeg er spesielt interessert i evulosjonsteorien (som på norsk heter -??), samt at jeg er en motstander av alle former for organisert religion.

Binder også ørretfluer, og har en interesse i entymologi som går langt tilbake.
Bor i Australia, så det er fint å kunne praktisere norsk på forskjellige nivå.

shonny
(Jonn)

Redigert av - shonny den 07/08/2008 03:43:06
Gå til toppen av siden

ari
Deltaker

5 Posts

Skrevet - 23/08/2008 :  22:13:46  Vis profil Send ari a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg fant "Spør en biolog" ved å søke på kvasir etter kromosomer.

ari

Redigert av - ari den 23/08/2008 22:14:44
Gå til toppen av siden

mellem88
Deltaker

7 Posts

Skrevet - 20/09/2008 :  18:50:15  Vis profil Send mellem88 a Private Message  Svar med kopi av melding
fant spør en biolog da jeg søkte etter suksesjon på google.
Gå til toppen av siden
Side: av 14 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,38 sekunder. Snitz Forums 2000