Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om dyr
 En mini
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nutte
Aktiv deltaker

126 Innlegg

Skrevet - 27/09/2007 :  00:18:46  Vis profil Send Nutte a Private Message  Svar med kopi av melding
Hva er dette for en? Den var veldig liten. Ca. 1 cm. Trodde først det var et nattfly, men er ikke sikker på det engang nå.

(Klikk for å se et større bilde)

olavk
Aktiv deltaker

855 Posts

Skrevet - 27/09/2007 :  11:58:54  Vis profil  Besøk olavks hjemmeside Send olavk a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei!

Dette er en marmorflatvikler Acleris variegana.

Ganske utbredt i store deler av landet, men har selv sett den bare èn gang.

Se http://www.lepidoptera.no/art/?or_id=6261

Olav Krogsæter
Gå til toppen av siden

Hymenophorus
Biolog

1895 Posts

Skrevet - 27/09/2007 :  15:04:52  Vis profil  Besøk Hymenophoruss hjemmeside  Klikk for å se Hymenophorus's MSN Messenger adresse Send Hymenophorus a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei Nutte,

dette er altså en vikler - Tortricidae, som det kommer fram av det norske navnet samt på linken til Olav.

Christer
Gå til toppen av siden

Nutte
Aktiv deltaker

126 Posts

Skrevet - 27/09/2007 :  19:18:44  Vis profil Send Nutte a Private Message  Svar med kopi av melding
Takk så mye for svar. Da får jeg sove godt i natt igjen Har du forresten sett mye hvit c på Nordmøre, Christer? (Har fått med meg at du er fra Smøla). Kan ikke huske å ha sett den her...før i dag.
Gå til toppen av siden

Hymenophorus
Biolog

1895 Posts

Skrevet - 27/09/2007 :  19:27:56  Vis profil  Besøk Hymenophoruss hjemmeside  Klikk for å se Hymenophorus's MSN Messenger adresse Send Hymenophorus a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei igjen Nutte,

du kommer fra Frei ser jeg. Jeg ser hvit c en gang i blandt på Nordmøre (Smøla og Tustna), men ikke ofte. Ikke noen vanlig art i MRY etter min erfaring i alle fall.

Christer
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,19 sekunder. Snitz Forums 2000