Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Artsobservasjoner - spør og del erfaring!
 Artsobservasjoner - spør og del erfaring!
 Koordinater i Artsobservasjoner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Limnoan
Biolog

9710 Innlegg

Skrevet - 18/12/2015 :  15:34:01  Vis profil  Besøk Limnoans hjemmeside Send Limnoan a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte at jeg skulle registere årets fangst på Artsobservasjoner, men det nye registeringsskjemaet finner jeg ikke ut av!

Jeg har mine data registert med GPS, men Artsobservasjoner tolker dem visst helt på sin egen måte?

Normalt registerer posisjonene jeg posisjonene i sone 32V. Da havner jeg utenfor landet... Når jeg konverterer til det jeg tror er 33V, blir posisjonene flyttet fra Akershus til Hordaland...

AA

amdb73
Aktiv deltaker

4010 Posts

Skrevet - 18/12/2015 :  21:46:32  Vis profil Send amdb73 a Private Message  Svar med kopi av melding
Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg gått over til desimalgrader. Da er det slutt på soner og alt som det der. Da skal det i Exel-arket være 7 desimalplasser bak kommaet.

mvh Alf Marius
Gå til toppen av siden

Limnoan
Biolog

9710 Posts

Skrevet - 19/12/2015 :  08:45:56  Vis profil  Besøk Limnoans hjemmeside Send Limnoan a Private Message  Svar med kopi av melding
Da gjør jeg et nytt forsøk. Desimalgrader gir vel bedre posisjonsbestemmelse på ei kule, selv om jeg foretrekker UTM når posisjonen skal festes på papir.

Heldigvis finnes det dataprogram som konvertere mellom de fleste tenkelige (og "utenkelige") formater.

AA
Gå til toppen av siden

steinn
Aktiv deltaker

950 Posts

Skrevet - 05/04/2016 :  10:13:15  Vis profil Send steinn a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri hatt problemer med MGRS som du bruker Limnoan, det er vel bare måten du legger det inn på tenker jeg,

Redigert av - steinn den 05/04/2016 10:20:09
Gå til toppen av siden

Øystein F
Aktiv deltaker

2930 Posts

Skrevet - 07/04/2016 :  19:27:05  Vis profil Send Øystein F a Private Message  Svar med kopi av melding
MGRS var løysinga for meg. To tal,tre bokstavar og inntil ti tal lagt inn i kolonna med overskrift nord, så pleier det å gå riktig så godt.
Gå til toppen av siden

steinn
Aktiv deltaker

950 Posts

Skrevet - 08/04/2016 :  20:36:59  Vis profil Send steinn a Private Message  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Øystein F

MGRS var løysinga for meg. To tal,tre bokstavar og inntil ti tal lagt inn i kolonna med overskrift nord, så pleier det å gå riktig så godt.

Nettopp!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,08 sekunder. Snitz Forums 2000