Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Diskusjoner og meddelelser
 Min biologiopplevelse
 Hvem er det som ligger under teppet,mon tro?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

topolino
Aktiv deltaker

1311 Innlegg

Skrevet - 05/09/2016 :  15:26:30  Vis profil Send topolino a Private Message  Svar med kopi av melding
Idag har skurtreskeren gått på jordet under oss her,og gulvteppet oppe fikk en stor kul på seg....

(Klikk for å se et større bilde)
Samma "fenomen" oppstår da det ringer på,folk kommer på besøk og i tordenvær....Ikke noe med hverken statisk elektrisitet,eller at teppet "svulmer opp" på grunn av høy luftfuktighet...
Detta er grunnen:

(Klikk for å se et større bilde)
Har prøvd å forklare katta at skurtreskeren vanskelig (egentlig ikke, hvis den da skulle velte på den bittelille veien som går forbi huset og ned til jordet akkurat da den passerer huset vårt...)kan komme inn i huset,men detta er en vane hu har som er altfor "vond å vende"!
Akkurat detta med at hu forsvinner under teppet ved tordenvær,skjer gjerne litt i forkant at det begynner å brake løs,og som jeg har fått bevis på mange ganger merker de(dyra) at det skal skje noe; en god del før det skjer. Vi hadde en hund for noen år siden,og hu var livredd for gressklepper'n. Men noen ganger da jeg holdt på å klippe gresset,så fulgte hu helt tett innpå meg og klepper'n! Og da kunne en væra sikker på at det varte ikke lenge før det begynte å tordne!
Kan kanskje væra en del av grunnane til at det har blitt finni flere dyr i god behold etter jordskjelvet som har vært her nå. Dyra har vel kjent at det skulle skje ett eller anna og gjemt seg under noe. Det er jo også ett av de første råda en blir gitt i tilfelle jordskjelv:at en skal komma seg under noe,det væra seg ett bord,en seng,en tjukk dørkarm.... mange ganger skjer det så altfor fort og uventa at en ikke får summa seg til å reagere før det er over. Og uheldigvis for mange denna gangen,er det vel det som har skjedd.
Her har vi ikke kjent noe skjelv i det hele tatt,skjønt vi er i den oransje sona(rødt er den verste)og vi er akkurat på den "jordskjelvstripa" som går på Appenninene,og det fortsetter jo med mindre skjelv hele tida!

Utvandra hortentott til Rubicone,Italia
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,08 sekunder. Snitz Forums 2000