Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Diskusjoner og meddelelser
 Min biologiopplevelse
 Skorpion-unger igjen....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

topolino
Aktiv deltaker

1315 Innlegg

Skrevet - 05/09/2016 :  17:46:33  Vis profil Send topolino a Private Message  Svar med kopi av melding
...under samma blomsterpotta! Veit ikke om det er samma skorpion-hunn som sist gang ,men denna skorpionhunna har holdt til under den samma potta i over ett år,og nå er det unger igjen...

(Klikk for å se et større bilde)
Detta var tatt 25.august. Og alle ungane var på ryggen til moder'n og alt så ganske "ryddig"ut! Idag var det litt andre forhold!

Syns det var få unger da jeg tok bildet,men da bildet kom på pc'n så fikk en jo se at mange satt på undersida av potta!

Ungane har skifta antrekk og mora sitter igjen med det gamle på ryggen!

Det har hele tida vært en annen skorpion under potta i sammen med hunna,veit ikke om det er en hann,men den oppfører seg litt beskyttande overfor de andre mot meg, som stikker nesa si titt og ofte under....Hunna har alltid vært veldig rolig.Men jeg klarer å komma ganske nær med kameraet,en 4-5 cm.
Fint å følge de ihvertfall,en føler seg litt priviligert

Utvandra hortentott til Rubicone,Italia

Marleen
Aktiv deltaker

548 Posts

Skrevet - 05/09/2016 :  20:47:58  Vis profil  Besøk Marleens hjemmeside Send Marleen a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei Topolino,

spesielt å se! Fint å følge!

Hilsen, Marleen

Jeg er fra Nederland. Jeg ønsker å flytte til Norge. Jeg snakker nederlandsk, engelsk og litt norsk.
Jeg prøver å lære meg å lese og skrive norsk. Jeg beklager hvis min norsk er ikke helt riktig.
(Mine observasjoner i Nederland: http://waarneming.nl/user/photos/52304)
Gå til toppen av siden

topolino
Aktiv deltaker

1315 Posts

Skrevet - 10/09/2016 :  20:49:25  Vis profil Send topolino a Private Message  Svar med kopi av melding
Fint at det er noen som liker skorpioner der ute,Marleen! Sjekka i går,men da var det bare mor og en unge igjen. Men de er jo på ett tregulv ute og de har sikkert bare flytta seg ned mellom sprekkene,der de vanligvis holder til! Så nå må en vel bare krysse fingre og tær for en ny familie til neste år!

Utvandra hortentott til Rubicone,Italia
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,12 sekunder. Snitz Forums 2000