Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Diskusjoner og meddelelser
 Vaktbikkja - diskuter naturvern
 Ikke kast mat
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

herring
Biolog

1162 Innlegg

Skrevet - 07/02/2017 :  13:03:25  Vis profil Send herring a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei,

noe av det lureste vi kan gjøre for å ta vare på miljøet er å ikke kast mat. Men hver Oslo-borger kaster 46 kg fullt brukbar mat hvert år:

http://www.ivarjohansen.no/temaer/miljo-kollektivtrafikk/5911-hver-oslo-borger-kaster-46-kg-fullt-brukbar-mat-hvert-ar.html

Limnoan
Biolog

9717 Posts

Skrevet - 07/02/2017 :  17:15:11  Vis profil  Besøk Limnoans hjemmeside Send Limnoan a Private Message  Svar med kopi av melding
Det nytter ikke med pekefinger, en må være smart!

Jeg fallt for denne reklameteksten på potetposen:
Utseendet skjemer ingen!
FirstPrice-potetene er som en ungeflokk bare en mor kan være glad i - ulike størrelser og fasonger, noen er rufsete har litt skurv eller har blitt litt hudløse. Men inni er gode - og de holder seg like godt som andre poteter. Derfor er FirstPrice-potetene lette bli glad i. Og så gjør det godt å vite at de ikke ble liggende igjen på jordet, bare fordi de ikke var helt perfekte.

FirstPrice må ellers være ironisk ment, for dette er annen sortering, men som lovet helt grei...

"Allting går att sälja med mördande reklam – kom och köp konserverad gröt" Som det heter i visa.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konserverad_gr%C3%B6t

Et annet eksempel for nokså mange år tilbake: De som dyrket sjampinjonger hadde problemer med at soppene ble forvokst når det fikk stå over helga. Løsningen ble å hakke opp de forvokste og selge dem som "pizzasjampinjong".

Som gammelungkar med dårlig tannstilling, er jeg ikke glad i mat som må gnages. Jeg liker heller ikke å måtte spytte ut mens jeg spiser. Derfor foretrekker jeg filet Men, kunne jeg få for eksempel høne eller kid tilberedt på en tyggevenlig måte, spiste jeg det gjerne.

Dagens rett var for øvrig baconskalker og 2. sorts poteter, billig, godt, om ikke spesielt helsefremmende

AA
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,09 sekunder. Snitz Forums 2000