Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Diskusjoner og meddelelser
 Vaktbikkja - diskuter naturvern
 Skog og hjortedyr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Øystein F
Aktiv deltaker

2971 Innlegg

Skrevet - 01/05/2017 :  21:26:05  Vis profil Send Øystein F a Private Message  Svar med kopi av melding
Eg utfordrar av og til skogeigarar til å plante furu og ikkje gran. Så får eg høyre at dei må plante gran, for elgen et opp furua. Er det slik?

Eg var oppi ei li i går. Der var det på oppsida av skogsvegen eit felt med 20 år gamal furu. Det såg ut til å stå ganske fint. På nedsida av vegen var det også hogd furu, og der var det planta gran. Eg trur denne plantinga var noko nyare, mellom 10 og 15 år gamal.

Det er ingen tvil om at det er eit problem med å få opp ny skog på nedsida av skogsvegen. Men går det betre med gran?

(Klikk for å se et større bilde)
Ein av dei beste granene var den eg tok bilete av. Det var tilsvarande på hassel, rogn såg eg knapt, og eineren, ja den har fått ein runde hos gartnarane på fire bein:

(Klikk for å se et større bilde)

Her er det ikkje umogleg å få opp furu som følgje av elg, men umogleg å få opp skog i det heile fordi ein har satsa på å ha mange hjortedyr, aller mest hjort, å jakte på. Det var gjerne eit unnatak, men gråor er gjerne ikkje det skogbruket har tenkt å satse på.

Det er sjeldan eg har sett dette så tydeleg som her, men eg ser tendensane stort sett over alt der hjortedyra går også om vinteren.

Limnoan
Biolog

9854 Posts

Skrevet - 02/05/2017 :  10:13:00  Vis profil  Besøk Limnoans hjemmeside Send Limnoan a Private Message  Svar med kopi av melding
Når hjortedyra gir seg på bartrær, så er det etter min mening et tydelig tegn på at bestanden er for stor.

Etter at det ble slutt på å sende krøttera til skogs, er elg og hjort blitt våre nye "husdyr". Å påstå at de er for mange, er som å banne i kirka

AA
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,11 sekunder. Snitz Forums 2000