Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om biologi generelt!
 Hva kan jeg gjøre ved feil/mangler på Naturbase?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Valdres
Aktiv deltaker

39 Innlegg

Skrevet - 27/07/2017 :  17:19:43  Vis profil Send Valdres a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei,
Ved hytta vår i Valdres finnes mange flotte (kulturpåvirkede) barskogområder, og to jeg er spesielt interessert i. Den første er ikke registrert i Naturbase. Der er det enorme mengder med hengelav på trær, store døde trær her og der, samt arter typisk for gammelskog (Lavskrike, Tretåspett)

Den andre er registrert i Naturbase (2007) men gitt verdivurdering C ( lite død ved pga plukkhogst og fattig vegetasjon), selv om sørlig del "ikke er undersøkt". Her synes jeg selv det er masse død ved, i alle faser av nedbrytning.

Er dette typisk? Finnes det noen jeg kan tipse? Skal kommunen systematisk undersøkelse alle områder, eller skjer dette på bestilling?

Fra område 1:

Fra område 2:

Buggie
Biolog/Moderator

1755 Posts

Skrevet - 31/07/2017 :  13:54:06  Vis profil  Besøk Buggies hjemmeside Send Buggie a Private Message  Svar med kopi av melding
Det er vel to steder du kan henvende deg:
- kommunens miljøavdeling
- fylkesmannens miljøavdeling

https://www.fylkesmannen.no/Oppland/Miljo-og-klima/Naturmangfold/Fremmede-arter1/

At områder ikke er undersøkt, eller er dårlig oppdatert er nok ikke kun tilfelle i Valdres.

Morten "Buggie" Stærkeby
Gå til toppen av siden

Valdres
Aktiv deltaker

39 Posts

Skrevet - 04/08/2017 :  23:47:58  Vis profil Send Valdres a Private Message  Svar med kopi av melding
Takk for svar! Har tatt kontakt.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,14 sekunder. Snitz Forums 2000