Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om mose og lav
 Cladonia floerkeana?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Avesno
Aktiv deltaker

406 Innlegg

Skrevet - 03/09/2017 :  12:02:25  Vis profil Send Avesno a Private Message  Svar med kopi av melding
Kan dette være Cladonia floerkeana? Ser det er svært mange arter i slekten men floerkeana ser for meg ut som et mulig alternativ. Er ikke sikker på om samme art vises på begge bildene men de ble fotografert på samme stein.
Fra Marnardal kommune, Vest-Agder, 2. september.

Leif

(Klikk for å se et større bilde)

(Klikk for å se et større bilde)

blåvinge
Aktiv deltaker

583 Posts

Skrevet - 10/09/2017 :  13:51:03  Vis profil Send blåvinge a Private Message  Svar med kopi av melding

Jeg er usikker på begge disse men jeg kan jo si hva jeg tror det er. Det første bildet er nok Cladonia floerkeana (enig). Cladonia macilenta er en forvekslingsart men denne er mer gråaktig og sorediøs. Bilde nr.2 kan være Cladonia straminea men jeg ville ikke våget selv å registrere den inn i artsobservasjoner.
Gå til toppen av siden

Avesno
Aktiv deltaker

406 Posts

Skrevet - 10/09/2017 :  14:22:48  Vis profil Send Avesno a Private Message  Svar med kopi av melding
Takker så mye for hjelpen. Da lar jeg nok nr. 2 ligge, eventuelt rapportere den som usikker.

Leif
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,12 sekunder. Snitz Forums 2000