Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om biologi generelt!
 tilpasninger i to biotoper
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

heddalio
Deltaker

2 Innlegg

Skrevet - 11/09/2017 :  19:01:41  Vis profil Send heddalio a Private Message  Svar med kopi av melding

hei, jeg har i oppgave å skrive om tilpasningene hos de ulike artene i blåbær/bregnegranskog og i høgstaudebjørkeskog. kan jeg få noen punkter som jeg kan skrive ut ifra? har litt problemer med å sette ord på det jeg vil skrive i oppgaven

Limnoan
Biolog

9727 Posts

Skrevet - 12/09/2017 :  09:26:54  Vis profil  Besøk Limnoans hjemmeside Send Limnoan a Private Message  Svar med kopi av melding
Slike oppgaver er dessverre kommet på moten, de er ikke enkle å svare på.

Mitt råd er at du tar for deg enkeltarter, og prøver å finne ut hvorfor de trives der de er.

Noen forhold det kan være verd å drøfte er tilgangen på lys, næring og konkurranseforhold:

For eksempel kan gran og bjørk vokse side om side, men der forholdene ligger til rette, utkonkurrerer grana bjørk, blant annet fordi grana trenger mindre lys. Der klimaet er for barskt for gran, kan bjørk danne skog.

AA
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,14 sekunder. Snitz Forums 2000