Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om insekter og edderkoppdyr
 Hvilket stankelbein?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tlerdahl
Aktiv deltaker

524 Innlegg

Skrevet - 13/09/2017 :  17:17:49  Vis profil  Besøk Tlerdahls hjemmeside Send Tlerdahl a Private Message  Svar med kopi av melding
Tellevik,Bergen idag.

Er det mulig å si noe om denne damen? Når jeg sjekket Tipula lateralis syns jeg det meste stemte med fargene og tegningene på vingene.... Har jeg funner riktig art her?

Truls

(Klikk for å se et større bilde)

kjello
Biolog

4582 Posts

Skrevet - 13/09/2017 :  17:50:35  Vis profil  Besøk kjellos hjemmeside Send kjello a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg liker ikke å vedde på bestemmelse av stankelbeinhunner, i hvert fall ut fra fotografier, men jeg er nokså sikker på at dette er Tipula pierrei.

Sjekk denne: http://ccw.naturalis.nl/documents/08_Tabel_E_Peeters_en_Oosterbroek,_2014d.pdf

KMO

Redigert av - kjello den 13/09/2017 17:51:34
Gå til toppen av siden

Tlerdahl
Aktiv deltaker

524 Posts

Skrevet - 13/09/2017 :  18:19:40  Vis profil  Besøk Tlerdahls hjemmeside Send Tlerdahl a Private Message  Svar med kopi av melding
Takker for artsbestemmelsen, Kjell Magne. Er du så sikker at jeg kan legge den inn på Artsobs. med deg som bestemmer? Ser på Artskart at den isåfall er ny art for Vestlandet....

Truls
Gå til toppen av siden

kjello
Biolog

4582 Posts

Skrevet - 17/10/2017 :  19:03:36  Vis profil  Besøk kjellos hjemmeside Send kjello a Private Message  Svar med kopi av melding
En av de store europeiske ekspertene, Pjotr Oosterbroek, sier "I would also go for T. (Y.) pierrei although the photo is of low resolution." Da tror jeg vi sier at den er grei.

KMO
Gå til toppen av siden

Tlerdahl
Aktiv deltaker

524 Posts

Skrevet - 18/10/2017 :  19:40:24  Vis profil  Besøk Tlerdahls hjemmeside Send Tlerdahl a Private Message  Svar med kopi av melding
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende bildet mitt til en virkelig ekspert på stankelbein, Kjell Magne. Det setter jeg virkelig stor pris på. Da kommer denne ut på Artsobs, med deg som bestemmer...hvis det er greit....

Truls
Gå til toppen av siden

kjello
Biolog

4582 Posts

Skrevet - 18/10/2017 :  20:21:26  Vis profil  Besøk kjellos hjemmeside Send kjello a Private Message  Svar med kopi av melding
Greit.

KMO
Gå til toppen av siden

jalsvik
Aktiv deltaker

503 Posts

Skrevet - 18/10/2017 :  22:42:57  Vis profil Send jalsvik a Private Message  Svar med kopi av melding
Siden det ikke er lov å komme med bifallsutrop og skryt på Artsobservasjoner, lurer jeg meg til her: Gratulerer! - Dessuten var det en flott "tråd" dere laget! Jan
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,24 sekunder. Snitz Forums 2000